måndag 19 januari 2009

Internetlös

Jag har fått en del frågor av er sköna läsare och jag tänkte besvara ett par av dem här:

Är ni snickare till yrket båda två eller har ni inhyrda proffs?
Nej vi är bara två glada amatörer som lär oss vartefter.

Jag är så nyfiken, vart bor ni?
Vi bor en bit utanför Umeå.

Om man får önska något, så önskar jag lite mer bilder :-)
Det kommer, jag lovar! Men just nu är vi utan internet här hemma. 

I väntan på det så bjuder jag på dessa söta vedträn med ordspråk från Women Before Us. Jag blev så inspirerad att jag genast for till mamma och lånade hennes lödpenna och började optimistiskt gå loss på ett par vedträn, men det var svårare än jag trodde... Just nu ser det mest ut som något lågstadieprojekt från slöjden =)

4 kommentarer:

  1. Jag visste det, till o med naturligt duktiga...! Klart, ni är ju glada norrländska optimister med positiv inställning, så det var ju egentligen inte annat än väntat. =)
    Ännu mera inspirerande med andra ord. Jättefina vedträn, tror att mina skulle bli ungefär som dina, men med lite träning så. Själv har jag tänkt ge mig på en gammal stringhylla på tre plan med lådor längst ner: ska spraymåla stringsidorna och pensla hyllorna, allt vitt. Istället för att den bara ligger i förrådet teakig, tråkig o oanvänd...
    Tack för mig, hej o hej =)

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp! Det behövs bara lite övning med lödpennan, och vips kommer du på tekniken. Öva på, jag är övertygad om du fixar det! De mindre lyckade resultaten brinner lika bra i eran underbara kamin ändå.

    SvaraRadera
  3. Heja, heja!! Detta hus kommer bli fantastiskt fint!! Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Första gången jag hittade till din blogg, och jag fick massa inspiration direkt!
    Det här var ju en jätterolig idé som jag nog oxå måste prova mig på!

    Kul att ha hittat hit!

    SvaraRadera

Annonser: