tisdag 13 juli 2010

Läskande lemonad



Här har vi njutit i fulla drag av Js sista semestervecka med många varma dagar på stranden, i båten, uppe i fjällstugan och hemma i trädgården, helt underbart! Tänk att en varm solig sommardag som denna kunna fylla en sådan här härlig behållare med en läskande iskall lemonad eller varför inte en fräsch mojito till grillfesten. Snyggt och dessutom praktiskt att slippa getingar och annat olustigt i drycken. Någon som vet var man kan få tag på sådana här i Sverige?

Uppdatering: Jag kollade fraktpriserna med Sur la Table och de ville ha 660kr i frakt per flaska ovsett hur många man beställer och på detta tillkommer en tullavgift som de uppskattade till 770kr eller mer....

Har du missat min tävling där du kan vinna en köksblandare? Klicka här.

16 kommentarer:

  1. Minns att jag såg dom där behållarna förra sommaren. Dom är verkligen läckra!
    Så törstig man blir när man ser bilderna :)

    Ha det fortsatt skönt under semester!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. men jisses så läcker... jag vill också ha :)

    SvaraRadera
  3. Oj så fräscht! Jag skulle gärna vilja ha en sådan där!! Jesus vad varmt det är - MEN - jag ska INTE klaga!! Blir törstig av dina fina bilder, fniss.

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  4. Det finns liknande på Indiska, fast inte i glas dessvärre utan i nån form av metall. Fina, men man ser ju inte det härliga innehållet. :-/

    SvaraRadera
  5. Jag tycker nästan att det svalkar bara att titta på bilderna.
    De skulle jag också vilja ha hemma. Så fina !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt det ser ut! Riktigt sommarfest =) Perfekt att ha i år när det vist ska bli så mycket arga getingar också!

    SvaraRadera
  7. Sur La Table tar ju emot beställningar från utlandet genom telefon ;)

    SvaraRadera
  8. Här:
    http://www.surlatable.com/product/tabletop+%26+serving/dinnerware/-dinnerware-collections/hourglass+beverage+jar++.do
    Jag slår nog till. /Doris
    http://hissochdiss.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Åh, en sådan behållare skulle jag vilja ha! :-)

    SvaraRadera
  10. Åh så fina! Vill verkligen ha! Håll oss gärna uppdaterade om du eller någon annan köper ifrån web-shoppen! Är själv så rädd för att handla från utlandet... kanske inte borde vara?!

    SvaraRadera
  11. Cervera har haft med liknande funktion, dock lite mer färgglada och mer för saft kanske?

    SvaraRadera
  12. åh så läckra! Ser verkligen sådär underbart läskande ut, har inte sett till dom men håller utkik här ifall någon kommer med ett hett tips!

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Det var längesen jag kikade in hos dig nu! Men du är fortfarande på topp! Jag har sagt det förut....men du kan verkligen ha en nisch med alla dina goda ideer och tips samt känsla för ALLT. Så ung och SÅ mega-duktig!!!!!

    Ja, du hade ju planera ang pool i framtiden...jag önskade tips...men nu kan jag inte vänta längre för vi måste starta NU. =) Så jag får klara mig på egen hand då =)

    Jag vill bara applådera dig och din talang och jag hoppas att du inom en snar framtid kan ha detta som din inkomst. Som....typ bröllopskoordinators.....du måtte väl i allsin dar kunna bli en framgångsrik inrednings-koordinator!!!!!

    Men från det ena till det andra....
    Jag skulle vilja ha RECEPT på dryckerna som visas i glaskannorna i ditt inlägg. Jag är usel på beverages....

    OM nån vill hjälpa mig så är jag tacksam!!!!

    Både vad gäller POOL, staket (jag vill helst ha ett horisontellt men maken säger att det är en säkerhetsrisk då små barn kan klättra på dessa.....)

    Sen undrar jag...kan man ha PALMER på västkusten runt poolen? Kan man isåfall förvara dessa i typ garaget under vintern?

    Min e-post adress är: magnusson220@yahoo.se

    (pga ett av barnens yrke så har jag stängt min blogg)

    SvaraRadera
  14. Verkligen läckra! Lova att berätta om du får tag på några liknande!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag beställde ett duschdraperi från USA för några år sedan. Jag vill så gärna ha det, så jag godkände frakten på 500 kr. Dock tillkom tullavgift på 500 kr som jag inte hade en aning om... Det blev ett dyrt duschdraperi, men ack så snyggt ;-)! Jag har suktat efter de där drinkdispensers från Potterybarn i flera år. Köpte en i akryl från LOB i år. Gav upp letandet efter en sådan där fin i glas tyvärr! Hoppas att du hittar en fin!

    SvaraRadera
  16. Ett tips!
    Letade själv efter en dispenser och det jag hittat hittills som verkar finnas inom gränsen är på denna sida:
    http://www.kastruller-kantiner.hot-solutions.se/56-despenser

    SvaraRadera

Annonser: