måndag 1 november 2010

Nya sängar!


Nu är de stora paketen öppnade och de innehöll nya härliga sängar från Jensen. Vi har haft Jensen Dynamique i massor av år och kunde inte vara nöjdare! Nu när vi ska bli fyra i familjen så har vi skaffat en bredare säng (210 cm) för att rymmas allihopa. Dynamique har många funktioner förutom att vara ställbar i huvud och fotända finns väckning, massage och en klimatkontroll som är oerhört uppskattad varma sommarnätter och när graviditeten sätter igång kroppstemeperaturen på högvarv. Enda nackdelen med att sova så gott hemma är att alla hotellsängar blir plågsamt obekväma, men det är ett lyxproblem jag gärna tar!

Vårt blivande sovrum med walk-in-closet var tidigare två lägenhetskök, hur det såg ut och bilder från renoveringen kan du se här och här. Just nu är det helt kalt med vita väggar och en panelvägg i huvudändan, det är nu den roliga inredningen kan börja! Tapeter är beställda till väggen vid fotändan och jag ska försöka hitta en lämplig takskena till gardinerna som ska sys.

14 kommentarer:

  1. Å så härigt med ny säng!
    Jag och S pratade faktiskt om det igår... Våra madrasser har verkligen gjort sitt :(
    Ska bli kul att få se hur fint ni får det! Lyxigt med en walk-in-closet :)
    Kram Vanja!

    SvaraRadera
  2. En fundering... Det ser ut som om ni har en hel bäddmadrass överst, hur fungerar det med ställbara sängar? Eller är det jag som ser fel?

    Ny säng vill jag också ha, men får vänta på mitt nya sovrum i min blivande utbyggnad av huset... :-) Denna modell rekommenderas alltså!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken lyx! Där kommer till och med den envisaste vakenbebis att sova som en gris ;-) Är själv ett stort Jensenfan - den bästa investering vi någonsin gjort!

    SvaraRadera
  4. Anna: Jo det stämmer, det finns både för och nackdelar med den lösning vi har valt. Nackdelen är att man inte kan ställa bara den ena sidan men den stora fördelen är att man slipper skarven och kan mysa ihop i mitten =)

    SvaraRadera
  5. Så härligt med ny säng! Ser fram emot att få se ditt "piff" av sovrummet också.

    SvaraRadera
  6. Där kommer ni nog sova gott, hela familjen! =)

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  7. Det ser tokskönt ut, vilken härlig säng. Blir perfekt för morgonmys med hela familjen. :)

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Det där såg skönt ut. Nya sängar är verkligen lyx !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  9. åh, vad mysigt! :)

    vad är det för golv som skymtar? är på golvjakt nämligen, och det där såg nästan skrämmande perfekt ut! :)

    SvaraRadera
  10. Så himla skönt med nya sängar och gott om plats dessutom för den kommande familjemedlemmen. Förstår att du inte alls var lika förtjust i Scandicsängarna som vi andra! =) Kram från mig! /Maja

    SvaraRadera
  11. Glöm inte frotteplast i sängen....vi har fått lov att byta ut våran bäddmadrass efter diverse vätskor ;)

    SvaraRadera
  12. Jag och maken har köpt nästan exakt likadana sängar, fast av märket Viking och vi är jättenöjda.Vi valde också att ta två på 105cm för att få ordentlig bredd, men missade att beställa en extra stor bäddmadrass, så vi har två och det retar mig lite.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Oj så fint det kommer bli!! Undrar också vilken golv ni har?. Ser super fint ut.

    Sofia

    SvaraRadera

Annonser: