söndag 5 december 2010

DIY adventsljusstake

Allt sedan jag var nere på Orrefors i oktober och såg deras snygga skyltning med glasflaskor sprayade i mattsvart har jag varit sugen på att göra något liknande själv. När sedan kreativa Anna-Malin med bloggen Helt Enkelt för ett tag sedan gjorde en en supersnygg adventsstake i grafiskt svartvitt växte sig pysselsuget starkare igen och jag övertalade sambon spraya ett par av mina SLOMflaskor från IKEA röda. Jag älskar att förändra med sprayfärg men får låta bli nu när jag har en liten skatt i magen, bokstäverna däremot skrev jag ut på skrivaren och klistrade fast med decoupagelim.

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig 2:a advent!

7 kommentarer:

  1. Underbar!!! Vilken härlig julstämning man får här hos dig!

    SvaraRadera
  2. Läckert med rött, har också funderat på målade flaskor och har nu fått ytterligare ett alternativ...
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Toppenbra idé. Lika bra till blommor som till ljus. Kram

    SvaraRadera
  4. Men ååå så snyggt! Vad härligt det är att pyssla ihop egna inredningsdetaljer. Jag har samlat på mig ett gäng glasflaskor som jag också har tänkt göra något kul av. Vilket typ av sprayfärg har du använt? Jag har aldrig använt mig av det och har ingen aning om vart man köper det och vilket typ man ska ha. Skulle bli super tacksam för svar så jag kan sätta igång och spraya mina flaskor =) Hoppas att du får en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för hjälpen =) Hoppas att jag hinner pyssla ihop något fint i veckan, annars får det bli till helgen. Kram, Sara

    SvaraRadera
  6. du e så pysslig, såå fint! och vilken tjusig walk in closet, ni e grymma!och sen vill jag sent om sides säga massa grattis till din skatt i magen. varm kram camilla

    SvaraRadera
  7. åhå, så snyggt! Tror jag måste låta mina glasflaskor nere i förådet få bekanta sig med herr spraypurk nån dag.. hoppas tycke uppstår! =)

    Kram Annelie

    SvaraRadera

Annonser: