söndag 26 december 2010

Vår julafton!


Ja här ser ni delar av vår julafton i bilder. När det gäller julen är jag ganska traditionell av mig och skulle inte vilja vara utan det röda och vill gärna känna igen mig från tidigare jular så dukningen är väldigt lik förra årets. Nytt för i år är tygservietterna som jag sytt själv av tyg från Åhléns och småtomtarna och minihalmbockarna som gör juläpplena sällskap. Nu njuter vi av lata dagar och ser fram emot en fjällsemester med goda vänner. Önskar er alla en god fortsättning!

15 kommentarer:

  1. Vill bara titta in och önska en god fortsättning på julhelgen!
    Så fint ni har det!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar god fortsättning:) Jag håller med lite rött till julen är helt rätt:)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. underbart fint! önskar er en god fortsättning och varm kram camilla

    SvaraRadera
  4. Håller med om det röda! Jag får ingen julstämning utan rött... :)

    SvaraRadera
  5. Häärliga juliga bilder från hemmet!
    Rött är riktigt stämningsfullt!! Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad använder du för kamera och inställningar när du fotograferar? Och redigerar du bilderna något?
    Tacksam för svar!
    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  7. Hanna: Jag har en Canon EOS 500D och ett standardobjektiv EF-S 18-55mm. Vilka inställningar jag använder mig av beror på vad och i vilket ljus jag fotar, där får man prova sig fram. Ibland är jag nöjd med bilderna som de är och ibland redigerar jag dem i iPhoto. Hoppas det var svar på dina frågor och lycka till!
    /Karolina

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt det ser ut på bilderna! :-)

    Gott nytt år i förväg! :-)

    SvaraRadera
  9. Vilket dröm projekt ni har!
    Ett så vackert hus som ska och har renoverats så smakfullt.
    Härlig juldukning!
    Ska kika vidare, tack för titten.
    God fortsättning, Sussi

    SvaraRadera
  10. Rött är ett måste till julen! Och vitt! Ser jättefint ut!
    Ha en bra fjällresa!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vill önska dig en god fortsättning på det nya året och passa på att tacka för all inspiration jag fått här hos dig!

    cz

    SvaraRadera
  12. Vad trevligt det ser ut med erat julbord uppdukat så fint på köksön. Du har fångat fina bilder på er julinredning, gillar färgsättningen. God fortsättning!

    SvaraRadera
  13. Oj, vilket underbart inlägg ! Fina bilder och bra skrivet. Jättekul !
    Vilket spännande år ni haft. Ni är så flitiga och har verkligen bra smak !! :)
    Hoppas att ni får ett kanon 2011, följer bloggen med gläjde !

    SvaraRadera
  14. Anonym här igen...sorry, upptänkte att jag råkade kommentera fel inlägg. Skulle varit det senaste, men det förstod Du kanske ;)

    SvaraRadera

Annonser: