tisdag 14 december 2010

Vårt badrum!

Idag kan jag äntligen bjuda på en första liten titt in i vårt badrum! Det är nu klart så när som på några smådetaljer som att skruva upp toarullshållare och handdukskrokar. En helt fantastisk känsla då det har känts både en och två gånger som om vi ALDRIG skulle bli klara... Det som har gjort processen så långdragen är det enorma strul vi har haft med de grå golvplattorna och mosaiken i duschen, först med att hitta vad vi ville ha sedan med bortglömda ordrar och leveransförseningar en masse och som toppen på det problem med fogfärgen, mycket frustration med andra ord... Men som tur är så det blev precis som vi hade tänkt oss till slut så det var värt allt strul!

Vi har valt en tidlös bas i grått och vitt och vad ni ser här är torrdelen med handfat och toalett och en liten skymt av duschdelen, planlösningen i sin helhet kan ni se här. Jag har tyvärr ingen riktig "före bild" ur den här vinkeln då det tidigare inte var någon dörröppning här men här och här kan ni se badrummet växa fram.

24 kommentarer:

  1. Wow!! Superfint!!! Undrar vad det är med kakelköp som ska krångla så!? Vi skulle ha glaskakel i köket men efter en massa strul bytte vi till tapet och glasskiva istället. Vi är supernöjda. :)

    SvaraRadera
  2. Det är väl typiskt att det ska strula men det är ju värt det när det är klart. Det blev verkligen jättefint, så fräscht.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!!! Men jag blir ju så nyfiken på resten!

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt snyggt. Ni är en stor inspirationskälla. Tack för att vi får vara med! /Lena

    SvaraRadera
  5. Stackars er med allt strul.

    Den delen har flytit på bra för oss.

    Det är så skönt med ett nytt och fräscht badrum och som man valt själv.

    Förra gången vi upplevde det var för ganska exakt 14 år sedan.
    Då vi fick vårt badrum klart och slapp duscha i källaren.
    De var i vårt gamla hus och väntade vårt tredje barn.
    Jag hade då krävt att badrummet skulle vara klart innan beräknad förlossning och så blev det.
    Några dagar innan Matilda kom, den 23 dec 1996, kunde jag ta ett bad i vårt nya badrum, en underbar känsla. Särskilt eftersom jag inte kunnat ta ett på flera år.

    Kram och ha en riktigt skön jul och nyårshelg!
    Helene

    SvaraRadera
  6. Så snyggt!

    Längtar till vi får se fler bilder från badrummet nu. Väldigt fin grå färg på klinkersen.

    Lycka till med slutfasen!

    /Karolina

    SvaraRadera
  7. Men så otroligt snyggt!! Verkligen hur fint som helst! Ska bli spännande att få se resten av badrummet.:)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Wow va snyggt! Helt i min smak! Ser fram emot att få se mer, man blir ju så nyfiken när man bara ser en liten skymt av duschen!

    SvaraRadera
  9. Blev ju superfint! Hoppas på fler bilder :)

    SvaraRadera
  10. Ni är så duktiga vilket underbart snyggt badrum ni har fått till! Superfint med det grå mot det vita!

    SvaraRadera
  11. wow ni har verkligen fått till det skit snyggt och stil rent. Sen dag jag köpt hus kommer jag absolut plocka inspiration härifrån :)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Såå fint!

    Är i presic samma sits precis nu!!

    En massa strul men snart framme med endast småfixet kvar!

    Håller på att välja krokar och toapappershållare, mn kan inte bestämma mig..

    Vad har ni valt??

    SvaraRadera
  13. Vad snyggt! Får man lov att fråga vad det är för klinkers/kakel ni valt?

    SvaraRadera
  14. Jätte läckert badrum, så roligt att se att folk väljer andra planlösningar. Vet hur det är med att badrum tar lång tid. Vi har satt vårt längre ner på listan för det var inget skoj att kakla.

    SvaraRadera
  15. Superfräscht, vi ska också byta kakel i vårt badrum på övervåningen och funderar på grått och vitt och nu blev jag ännu mer övertygad. Däremot kan jag vara utan allt strul det hade vi också med just badrummen när vi byggde hus för 6 år sen.

    /F

    SvaraRadera
  16. Härlig blogg!
    Något jag tänker ge tips om, och som inte så många nämner, är hur mycket en schysta innerdörrar kan lyfta hemmet.
    Ett företag som har just schysta dörrar är www.gkdoor.se

    SvaraRadera
  17. ni har så jäkla fint hus så man blir helt avundsjuk fast jag sitter i ett nybyggt hus själv...

    SvaraRadera
  18. vad snyggt! Vi ska börja med våran toalett på övervåningen & erat badrum gav mig inspiration. Du har inga fler bilder =) Vart har ni köpt kaklet ifrån/vad heter det?

    Riktigt snyggt!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Såå snyggt! Bilden hamnar direkt i inspirationsmappen inför vår kommande badrumsrenovering!

    SvaraRadera
  20. fantastiskt, vad härligt det ser ut. Liksom flera andra undrar jag vad det är för kakel och vad det kommer ifrån. Tusen tack för en toppen blogg

    SvaraRadera
  21. Så grymt fint ni har renoverat! Smakfullt och stiligt! Märks att ni tänker på varje detalj. Tack för vi får se dessa fina bilder och inspireras. Kram Linda

    SvaraRadera
  22. hittade din bild på google när jag letade inspration till vårt badrum. Är ute ute efter något grått och vitt och ditt badrum har verligen inspirerat mig! tack för alla fina bilder!

    SvaraRadera

Annonser: