söndag 18 december 2011

Rudolf-med-röda-mulen-kakor!


Ugglekakorna som jag och lilla T bakade i höstas har galet nog blivit ett av bloggens allra populäraste inlägg så idag tänkte jag bjuda er på en lite juligare variant. Rudolf-med-röda-mulen-kakor kan det vara något? Jag och lilla T har precis gjort ett gäng och också denna gång kommer inspirationen från guldgruvan Pinterest och kreativa bloggen Meet the Dubiens


För att göra dessa Rudolf-med-röda-mulen-kakor behöver du inte ens baka om du inte vill, vi köpte helt enkelt färdiga pepparkakor som vi ritade horn och ögon på med lite smält choklad. En vanlig provsticka funkade fint som "pensel" och tre rutor blockchoklad räckte gott och väl till 20 renar. En lite större klick smält choklad fungerar som "lim" under den röda-non-stop-mulen. Barnsligt roligt! Hoppas ni gillar dem! 

23 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg du har!!! Den gillade jag!!
    Kram Irene

    SvaraRadera
  2. Att du orkar vara så kreativ hela tiden! Så himla kul att se. Underbara kakor!
    Ha en toppen advent.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. frida norman18 december, 2011

    Otroligt söta kakor!

    SvaraRadera
  4. Härligt juliga kakor jättesöta!!!

    /Mona.G

    SvaraRadera
  5. Underbara. Jag älskar julrenar

    Trevlig advent /Sahra

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga! Jag länkar till detta inlägg för det här tipset måste ju bara spridas!

    Fortsatt trevlig helg!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt enkla och effektfulla kakor! Tack för tipset :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har bakat en annan variant av Rudolf :o):
    http://gottgrisen.blogspot.com/2009/12/saffransrenar.html

    Nästa gång får jag testa din!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Jaha då vet jag vad jag och pojken ska göra imorgon! Ugglekakorna har även blivit vår favorit att baka här hemma. Klart man måste ha Rudolf kakor till julfikat, de var ju alldeles bedårande!!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Jättefina! Verkar som ett lagom pyssel för oss för att få till ett "arbetat" intryck på julaftonsfikat;-)
    Eva

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt roliga och söta, dessa ska jag göra till barnen på julafton, tusen tack för tipset och för all inspiration du ger, ha en härlig jul och nyårshelg framöver!!!!

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt roliga och söta, dessa ska jag göra till barnen på julafton, tusen tack för tipset och för all inspiration du ger, ha en härlig jul och nyårshelg framöver!!!!

    SvaraRadera
  13. Ljuvligt fina - och precis lagom pyssel för små händer. Och barns tålamod. De klarar inte av timmar av pyssel. Det ska vara nu och bli bra även när de gör själva. Helt perfekt det här! Ska göras hemma hos oss :)

    SvaraRadera
  14. Supersöta renar!!! Adventskram ifrån mig!

    SvaraRadera
  15. Vilka söta!

    Ny tävling hos mig!
    http://ullevidsdal.blogspot.com/2011/12/nyarstavling.html

    Kram Helene

    SvaraRadera
  16. Men herregud vad söta - det där måste man ju bara prova! :)

    SvaraRadera
  17. Men vilka söta - gillar massor! :-)

    SvaraRadera
  18. så söta. sådana måste jag göra :D

    SvaraRadera
  19. Men herregud. Det här var det sötaste jag har sett på länge! :)

    God jul på dig tjejen (trillar in för första gången och hoppas att jag hittar tillbaka igen).

    Hälsningar Carro

    SvaraRadera
  20. Oj vilka härliga!
    SUPERFIN IDE´

    SvaraRadera
  21. Tror jag lånar denna lilla kreativa idé utan dig :)

    SvaraRadera

Annonser: