söndag 23 september 2012

Hösttävling!


Nu är det höst, ingen återvändo. Dagsljuset reduceras snabbt och temperaturen kryper nedåt. Tid för innemys alltså och i samarbete med EM Umeå kan jag nu bjuda er på en hösttävling med en varm och gosig filt i potten. Och du har fyra finingar att välja mellan. Den randiga Dorian i grått, gult och ljusrosa. Mysig, fluffig och supergosig. Eller trendiga Faye i lila, beige eller grafitgrå ombré. Ombré som är franska och betyder skugga är högaktuellt just nu inom både hår, mode och inredning. Helt enkelt en mörkare ton som sakta skuggas ut och blir ljusare och ljusare. Pläden Faye finns i lila, beige och antracitgrått. 


För att vara med och tävla behöver du bara svara på vilken pläd du helst skulle vilja vinna och ge ditt bästa tips för att lätta upp den mörka årstid vi har framför oss. Ett recept, ett boktips, en tanke, en aktivitet ja vad som helt. Svara med en kommentar här eller maila mig på itsahouse@hotmail.com, märk mailet 'Hösttävling'. Tävlingen pågår fram till den 30:e september kl 21.00 och eventuell vinstskatt betalas utav vinnaren. 

Lycka till och en skön vecka till er alla!

67 kommentarer:

  1. ajaja!
    vakre tepper
    det randiga (stripete på norsk) var min favoritt
    høst-tips: varm drycke og levende lys på kveldstid - yupp! funker som en drøm om høsten (og blir aldri like bra på sommeren)

    fin høstkveld til deg
    (inne hos meg kan du se for et rot vi styrer med om dagen! ) :)

    kram,
    Åpent^hus

    SvaraRadera
  2. Hej!! Min favorit är den randiga. Och mitt bästa tips är varma kläder och många tända ljus:) Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka fina plädar. Jag skulle vilja ha både den lila och grå :).

    För att kunna njuta av den mörka årstiden så mycket som möjligt behöver jag ljus, värme och energi. Det får jag genom att ha massor av levande ljus i alla möjliga olika ljusstakar och ljuslyktor. För att få lite värme så eldar jag ofta, mycket och gärna i braskaminen. Jag unnar mig även snittblommor då de ger mig kraft och energi.

    Tack för en jättefin blogg!

    Milla

    SvaraRadera
  4. Den randiga ser mysigast ut tycker jag.

    Trist och förutsägbart kanske men levande ljus är det första jag tänker på för att lysa upp i höstmörkret. Det gäller också att ta tillvara de soliga klara dagarna och passa på att vara ute så mycket som möjligt då.

    Kram från Anette

    SvaraRadera
  5. Jeg må selvsagt melde meg på her, for noen nyyyydelige pledd! Ønsker meg alle, men aller mest det nydelige ombre antrasittgrå. For noen fine nyanser!

    Et godt høsttips er å kose seg inne, og ute. Plukke epler og plommer, bake en eplepai med hjemmelaget vaniljesaus. Ta med ungene på picnictur i høstsolen og plukke kastanjer, og samle materialer til juledekorasjonene. Ta på regntøy og gummistøvler og gå på tur i ruskeværet. Kjenne høstlukt i vinden. Pynte med gresskar og lyng utenfor huset. Ta inn hagemøblene og rydde bort sommeren utendørs- det er faktisk koselig! Sy noen nye putetrekk, tenne lys og skape litt ny høststemning inne. Kanskje med et nytt pledd?! Man kan jo ønske seg ;)

    God ny uke!

    SvaraRadera
  6. Den gråa :) Gillar verkligen grå från ljust till mörkt :)
    För att förgylla höstmörkret så är det så klart ljus allt från värme ljus till härliga lampor som lyser upp !

    /Åsa

    SvaraRadera
  7. Den randiga Dorian ser ljuvlig ut, den skulle ljusa upp i höstmörkret.

    Jag försöker att lätta upp mörkret med promenader i härlig luft och natur för att sedan komma hem och ta på raggsockorna, tända ljus, brygga te och mysa ner mig i fotöljen med en bra bok.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag skulle älska att vinna Dorian,jättefin!

    Mitt bästa tips är att precis som vi ska nästa helg, ha barndisco! Vår treåriga tjej bjuder in fem kompisar på fredagsdisco, en och en halv timma fullt ös, lite popcorn och discokula med ljus!

    Vi har väntat in höstmörkret för att få rätta känslan och ljuseffekten!

    SvaraRadera
  9. Faye är min favorit den skulle vara helt underbar att krypa in under på höstkvällarna framöver.

    Jag personligen tycker att hösten är en mycket vacker tid med all sin färgprakt som ändras från dag till dag. En kall morgon/förmiddag med solen som värmer i ryggen medans du går utmed älven och alla dessa blad i olika nyanser av rött, grönt och gult, det är nåt som får mig att le och känna värme trots att jag vet att vintern är på ingånde.

    SvaraRadera
  10. Hej! Ja vill vinna en grafit-grå pläd :)

    Mitt tips är att laga en mustig köttgryta å dricka ett glas rödvin till. Å sen mysa i soffan med godis å en bra film. bästa av allt är om man tagit en promenad eller joggningrunda före :)

    Mvh Liza
    Lizai84@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Hej! Ja vill vinna en grafit-grå pläd :)

    Mitt tips är att laga en mustig köttgryta å dricka ett glas rödvin till. Å sen mysa i soffan med godis å en bra film. bästa av allt är om man tagit en promenad eller joggningrunda före :)

    Mvh Liza
    Lizai84@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Den grafitgrå vore toppen;)

    Här hemma tar vi tillvara på all ledig tid och bara myser med familjen! Tänd brasa och massa ljus och en mysig filt är pricken över i som gör hösten till den kanske bästa årstiden??

    Med vänlig hälsning, Hanna h_tegnered@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig tävling! Skulle mer än gärna ta emot en Dorian, jättefin!

    Mitt tips är en massa levande ljus i form av brasa, lyktor och tända ljus, sköna filtar och en rykande varm köttgryta tillsammans med ett glas rött.

    Älskar hösten!

    Ha en skön höst!

    SvaraRadera
  14. Dorian var riktigt fin, en sån skulle sitta som en smäck i soffhörnan!

    Det bästa med hösten är väl ändå att greja i trädgården; alla härliga nyanser av rött/gult/grönt/orange, kratta löv, plocka äpplen, rensa bort fallfrukt och plantera fina höstgrupper! Luften är ju bara såååå härlig... Efteråt passar, filt, kaffe & en tänd brasa perfekt!

    Hälsn Lisa

    SvaraRadera
  15. Min favorit är grafitigrå ombré.
    Och det bästa jag vet är att ha en mys dag med min son. Vi packar ryggsäcken med massa mat och gottis, åker till en härlig lekplats där vi båda får leka av oss:). Vi åker hem, vilar tillsammans och sen äter vi vår favorit mat framför tvn.
    Jag ser visst fram emot hösten:).

    SvaraRadera
  16. Så fin tävling! Faye i lila blir min favorit, eftersom lila brukar krypa in i min inredning framåt höstkanten. Tillhör inte sorten som behöver lätta upp hösten, denna underbara årstid! Men naturligtvis tänder vi ljus och lyktor, brasa och äter mer varm mat, gärna en mustig soppa. En härlig solig höstdag ute i skogen med hundar och ungar och massor av varm choklad i termos! Kramar, Marthina

    SvaraRadera
  17. Den härliga fluffiga Dorian ser underbar ut!
    Och det bästa för och liva upp många mörka höstkvällar för min egen del är att få gosa med liten prins eller prinsessa som sparkar i magen, och när hen väl är ute om bara en månad så finns det inte längre något mörker.

    SvaraRadera
  18. Älskar den randiga!
    Nu när mörkret och kylan kommer krypandes så finns det inget härligare än att få krypa upp i soffan med en härlig filt och mysa med de man älskar mest.

    Det absolut bästa med hösten är att få njuta av en brasa och känna doften av en riktigt mustig gryta som puttrar på spisen och äppelpajen som doftar förföriskt.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Den randiga är min favorit.

    Massor med tända ljus och en stor kopp varmchoklad med vispadgrädde på toppen. Den varma chokladen gör givetvis på varm mjölk och en stor bit mörkchoklad, mums!

    SvaraRadera
  20. Min favvo blir Faye Granitgrå.
    På hösten tänder jag massor av ljus och tänder i brasan. Bäst sedan är om man kan krypa upp i soffan med en bra bok, helst deckare.

    SvaraRadera
  21. Jag vill jättegärna vinna den randiga Dorian!
    Jag kryper upp i soffan med mina små tjejer på 8 och 10 år och myser under filten med en kopp varm choklad gjord i Tassimon och ser en film tillsammans. På bordet har vi doftljus tända.

    SvaraRadera
  22. Min favvofilt blir nog Dorian.
    Höstmys är att gå ut i skogen med varm choklad, ungar o hund o bara lukta, sen in i soffan med brasa, tusen ljus och en feelgood bok eller film.

    SvaraRadera
  23. Tror en Dorian vore fint!
    Höst för mig är fina färger ute i naturen, löv som man kan samla in och göra fint pyssel med. Tända ljus i barnen fint målade ljuslyktor ovanpå öppna spisen. Mys i soffan.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  24. Hej! Jag älskar hösten men kan ändå längta lite tillbaka till värme och bad! Därför är mitt bästa hösttips att sluta tidigare en fredag, hämta barnen och sen åka till badhuset! Att där, medans mörkret sänker sig utanför, få gosa ner sig i bubbelpoolen, simma och leka med barnen och få vara nära varandra, det är njutning för mig! Och sen när alla är lagom trötta och rödgosiga om kinderna åker vi hem till soffan, filtarna, ljusen och fredagsmyset! Perfekt start på en bra hösthelg. ( och vinner jag så tycker jag Dorian var fin!) ulrika.jacobsson@telia.com

    SvaraRadera
  25. Hej! Att bjuda hem några vänner på lite middag är mitt bästa tips, sitta länge vid bordet och dela livet med varandra. Underbart. Uppskattas ju också av dina nära och kära.
    Den randiga filten Dorian var väldigt fin. / kram Mia

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag gillar filtar med mudd, som den på filten Dorian, så den blir mitt val om jag vinner. Mitt bästa hösttips är att ta vara på ljuset genom att vistas mycket i skog och mark. Ett extra plus är att ta med ett djur. Så låna grannens hund om du inte har en egen, eller boka en turridning för en dag och ge dig ut i det magiskt vackra färgglada landskapet, sådana höstminnen kan man leva länge på i vintermörkret./Carina

    SvaraRadera
  27. Min favorit är grafitigrå ombré.

    Själv älskar jag hösten men det som gör att jag njuter ännu mer av den är att rida ut i naturen men min fina häst och njuta av naturens fantastiska skådespel det finns inget bättre. Känslan av att bara vara där ute i skogen men den höga kalla luften som möter mina kinder. Naturen som ändrar sig från dag till dag och ja det ger mig så mycket energi tillbaka, En riktig energiinjektion. /Camilla camilla.d.svensson@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Mitt tips för höstmörkret är att ta vara på dagsljuset genom att ge sig ut bland höstlöven, leta upp någon mysig plats och sedan grilla korv och drick varm choklad. Trivs man bättre inne kan man alltid laga en boeuf bourguignon, mycket enkel att göra men tar lite tid så då hinner man ta ett glas vin innan och kanske slänga ihop en äppelpaj om energin räcker till.

    Vinner jag önskar jag mig den fina filten Dorian.

    SvaraRadera
  29. Mitt bästa tips är att köpa blockljus i färger som man vanligtvis inte har hemma, baka något enkelt och snabbt som en morotskaka, sockerkaka eller liknande, ställa upp ett fönster på glänt för att släppa in frisk luft, tända ljusen, krypa ner under filten, äta gottiset och mysa!

    Om jag vinner skulle jag gärna vilja ha den randiga filten Dorian.

    SvaraRadera
  30. Faye beige önskar jag mig om jag vinner.

    Mitt tips är att tända massor av ljus, på soffbord, köksbord, i bokhyllan.... En tekopp och en äppelpaj gjord av egna äpplen och lite vaniljvisp är pricken över i:et!
    Efter fikat samlar jag ihop min familj och spelar spel. Sen kramas jag med dotter och hund (och kanske maken också) ;-)

    / Mia
    alex.mia.steffee@telia.com



    SvaraRadera
  31. En grå pläd skulle jag vilja ha. Jag älskar att vara ute i naturen på hösten så fort jag hinner. Tycker om färgerna och den klara friska luften. På kvällarna tänder jag i brasan, tänder ljus och badar.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  32. Den Grafitgråa skulle jag hemskt gärna vilja krypa ner under i vinter.
    Jag brukar faktiskt försöka ta tillvara på vintermörkret, en härligt lång ridtur i månskenet är som choklad för själen :)

    SvaraRadera
  33. Den där Dorian skulle passa bra här hemma.

    För att njuta extra mycket av hösten brukar vi hålla handen i soffan, med tända ljus. Och pussas! Inte att förglömma. Det livar alltid upp! :-)

    SvaraRadera
  34. En riktig mys-tävling! Om turen är på min sida önskar jag mig en grafit grå filt att värma mig med!

    Inget lyser upp ett höstmörker som goda vänner så mitt hösttips får bli att bjuda till fest med en härlig höstgryta och ett mustigt rödvin till!

    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
  35. Jag älskar hösten, den friska luften och de fina färgerna på träden och marken.
    Min favoritaktivitet är att bege mig ut i skogen tillsammans med min hund och min sambo och plocka kantareller. Där får man verkligen gå i sin egen värld och helt uppslukad i spänningen av att hitta något. Samtidigt får man väldigt bra motion av att gå i så kuperad och ojämn mark.
    Vi tar alltid en liten paus och äter mackor och dricker varm nyponsoppa, då får man lite extra energi att gå och söka lite till, det är sån lycka när man hittar några kantareller!
    Sedan bär det hem med en trött och välaktiverad hund. Rensa kantarellerna och sedan njuta av en macka med smörstekta kantareller, det är så gott!

    Dorian är den filt jag tycker var finast, det kan hända att jag påverkas av att min häst hette Dohrian!

    Tack för en väldigt fin blogg att följa!/Carin Möller

    SvaraRadera
  36. Oj så fina! Jag skulle med glädje mysa ihop mig med den gråa ombre filten.
    Mitt bästa tips är att vara ute i naturen på något sätt, plocka svamp eller bär, fotografera alla fina växter som får ett annat liv under hösten, ta en promenad med hunden eller kanske en picknick, även om det är lite krispigt kallt till exempel på morgonen. Det är så otroligt vackert när sommarens grönska förvandlas till lysande gula, röda och oranga färger och humöret blir genast mycket bättre av frisk luft och själen får sitt också. Sommaren i all ära men att spendera en solig och vacker höstdag utomhus är svårslaget..
    Kram / Gina
    gina_lindh(a)hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Jag skulle vilja vinna pläden Faye i antracitgrå
    Mitt bästa hösttips är att njuta av de fina höstfärgerna på träden och sedan gå in och tända en brasa i kaminen. Ta på sej ett par varma goa sockar, ta fram en stor kopp te och en inredningstidning att bläddra i. Plusset i kanten är att svepa in sig i i en varm och go pläd, då skulle pläden Faye passa utmärkt!

    SvaraRadera
  38. Vilka fina bilder du har tagit! De ger verkligen höstkänsla... Och såklart vill jag vara med och tävla. Den fina stickade Dorian påminner mig om mitt stickprojekt som jag började på förra hösten - jag skulle sticka min första tröja! Sen blev det vår och kändes inte lika intressant. Nu gjorde jag till slut klar den. Bara för att upptäcka att den är alldeles för stor och knappt går att använda!!! Och som pricken över i - vad gör jag då? Jo, börjar på ett nytt stickprojekt. Nu ska det bli en poncho, säkert klar vilket år som helst! ;-)

    Men till tipset. Jag håller med flera om att krypa upp i soffan, hälla upp en kopp te och tända massor med ljus. Men framförallt - tillåt dig själv att ta det lite lugnare under hösten och njut. Vad gör lite skit i hörnen när man ändå sitter i soffan med tända ljus?

    SvaraRadera
  39. Hej!
    Den randiga filten Dorian skulle jag gärna vilja vinna, jag älskar att krypa in under en filt och denna är ju superfin! Jag gillar alla årstider, och hösten är inget undantag! Det är underbart att gå höstpromenad då man får andas in den friska, klara luften och njuta av alla fina färger hösten har. Att krypa upp i soffan under en filt med en tekopp är ju en klassiker man aldrig kan bli less.. Att få rensa i garderoben och byta ut sommarkläder mot mysiga stickade plagg.. Göra ett fotbad, fila fötterna och måla tånaglarna i en härlig färg. Filmkväll med kompisar och tända ljus, vill man skratta- Bridesmaids och vill du bli kär- Dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta. Underbara höst! :)

    SvaraRadera
  40. Får nog säga att Dorian (den randiga) är min favorit.
    Hmm mitt bästa hösttips är att hålla humöret uppe, inte vara bitter för att det är grått och kallt utan njut av lövens färger, friska vindar, tända ljus och Mumsiga grytor. Allt blir så mycket enklare och roligare om man är positiv.

    SvaraRadera
  41. Skulle gärna vilja ha på mig allihop just nu då jag sitter o fryser efter en varm dusch i ett hus som ännu saknar element...men om jag måste välja så gillar jag Dorian bäst eller den grå...tur att jag har en spinnande värmespridare i knät (min kattunge).
    Jag håller med om alla underbara tips och det är härligt när höstens alla färger lägrar sig runt omkring. Skönt när barnen fattar själva när det är dags att gå o lägga sig. Man kommer in i sina rutiner med jobb o träning och helgmyset som plötsligt blir så viktigt när sommarlovet känns avlägset. Något som jag ser fram emot är när vädret har bestämt sig för att bli kallt och man kan ta en promenad i mörkret och njuta av de mysiga ljusen i folks fönster och fin belysning i trädgårdarna.

    SvaraRadera
  42. Kan varmt rekommendera att sätta en sats med Dunderglögg. Enkelt men ändå lite pyssel för en eftermiddag. Sedan ska glöggen stå och jäsa under minst tre men gärna sex veckor. Man har alltså en härlig glöggdoft i sitt hem som påminner om att det snart är advent och senare även jul.
    Vem vill inte bjuda på sin egentillverkade glögg under "första adventsfikat". Jag kan dessutom tänka mig att erbjuda mina gäster att svepa in sig i pläden Dorian, som jag förhoppningsvis fått levererade till mig vid det laget...

    Här har ni receptet, kan med fördel smaksättas efter egna önskemål, t ex vanilj, blåbär eller saffran. Gör man det ska man inte spara på krutet, det behövs mer smaksättare än vad man tror...

    Dunderglögg:

    5 liter svagdricka
    5 skivade råa potatisar
    1 paket bakjäst, 50 g
    1 påse nejlikor
    1 påse kardemummakärnor
    1 bit färsk ingefära (ca 5 cm)
    1 kanelstång
    1-2 paket russin (2 pkt, 500 g)
    2,5 kilo socker

    Blanda allt i en tiolitershink, täck med plastfolie som du gör små hål i – och låt brygden stå i lugn och ro i rumstemperatur, minst tre veckor, gärna sex. Tappa upp på väl rengjorda flaskor med hjälp av en hävert. Var noga med att inte få med bottensatsen. Värm och njut.

    (Receptet hämtat från: http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.220361-dags-for-dunderglogg- , har själv använt receptet, blir riktigt god glögg!!)

    SvaraRadera
  43. Min favorit är den randiga filten, den ser ju jättemysig ut!

    För min egen del denna hösten tänker jag spendera mycket tid framför vår nyinstallerade kamin! Dessutom har jag förmånen att få bebismysa samtidigt eftersom vår lilla dotter snart är här hos oss :) Om två veckor är hon beräknad och jag längtar :)

    /Jenny
    jennylindberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Åhhhh åhhhh ååååhhhh Dorian!!!

    Gör er en riktig färgsprakande Familje tavla att hänga på väggen! / madeleijn@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Om jag skulle ha äran att vinna så skulle jag vilja ha den helt fantastiska FAYE i beige!

    Mitt bästa tips för att liva upp i höstrusket är att börja redan nu planera inför våren och sommarens kommande bravader!
    Själv så har vi precis köpt oss vårt drömhus och till våren skall vi måla fasaden i en ny kulört och även anlägga trädgården som är på ca 7000kvm!
    Jag vet inte hur ni andra är, men jag blir verkligen pigg och glad av att få fantisera om solens strålar och en blå himmel i kombination med många timmar i trädgården tillsammans med den jag älskar mest, min sambo!

    Tack för en oerhört inspirerade blog!
    MVH, Stina

    SvaraRadera
  46. Hej vilken finfin tävling. Klart jag vill vara med o prova lyckan.
    Om jag skulle vinna önskar jag mig Faye i antracitgrå.

    Jag köper nya blommor till fönstrena, gärna orkideér eller nåt annnat blommande.
    Har mängder med ljus tända och så bakar jag av alla goa frukter som finns nu.

    Kram Camilla

    ps missa inte o vara med i min utlottning!!

    SvaraRadera
  47. Faye i lila skulle sitta fint här :)

    Mitt bästa tips i höstrusksväder är att tända ljus gärna med några dofter som man uppskattar och införskaffa en bra bok och parkera sig i soffan. Ett lästips just nu är Kaffe med rån av Catharina Ingelman Sundberg som ger några goda skratt också.

    SvaraRadera
  48. Mitt bästa hösttips är att bege sig ut i naturen! Antingen med hunden som sällskap eller att från hästryggen ta sig fram i skogen och njuta av alla underbara färger och den speciella höstlukten när marken som är lite kall och hård av nattfrost värms upp av solen. Väl hemma skulle jag gärna krypa upp i soffan med en mysig Dorian runt mig och en rykande kopp av favoritteet Ipanema framför en bra film och tända ljus!

    SvaraRadera
  49. Dorian skulle jag vilja ha :)

    Och hösttipset? Farmors tjocksockar. Bättre än så kan det inte bli. Värmer frusna fötter, gosiga, glada färger och tjusiga mönster i alla dess former. Helt klart det som jag har längtat mest att få ta fram nu på hösten, tjocksockar, tjocksockar, tjocksockar!

    SvaraRadera
  50. Favorittipset är att sitta framför brasan,lyssna på en ljudbok med sin kära! Och då skulle jag gärna ha pläden Dorian på benen!

    SvaraRadera
  51. Mitt bästa tips är att ändra inställning. Det finns en viss charm med alla årstiderna och varför se mörkret och det där "gråa och trista" som något negativt? Nej vänd på det, dra nytta av mörkret; tänd ljus, en brasa, drick te och så vidare. Själv har mina hästar redan fått igång mysbelysningen om kvällarna i form av en julgransslinga uppsatt i stallgången som är igång mellan 20 och midnatt - så mysigt och fint och jag stannar alltid en stund extra om kvällarna efter att hästarna kommit in, myser i mörkret med mysbelysning och hästarnas rofyllda tuggande.

    Den randiga Dorian skulle jag absolut vilja ha i min soffa. Vi sa senast i morse att vi verkligen skulle behöva en ny filt att mysa in oss i i soffan då den förra agerar skydd för de vita sittdynorna till vardags ;)Håller tummarna hårt här! Kram Fanny

    SvaraRadera
  52. Vi inledde höstdagjämningen med vigsel vid vattnet med endast familjen närvarande. Nu forsätter vi den mysiga hösten med ljuvliga doftljus av kanel och apelsin. Raggsockor och vedhuggning i en grå stickad tröja en dimmig söndagförmiddag. Härliga böcker, eld i spisen, familjen, tända ljus, bus i höstlöven med härliga ungar, kalla promenader och varma filtar. Den randiga Dorian är superfin!

    Trevlig kväll och tack för massvis av inspiration!
    Hälsningar Lina Lundberg

    SvaraRadera
  53. hej hopp
    1/ Faye-Grafitgrå = helt ljuvlig med högsta "vill-ha-faktor"
    2/ Ett hösttips, hämta det lilla glinet Inez på dagis, cykla förbi konditori Rosetten och handla med varm choklad i take-awaymugg och en kanelbulle (minst kladdig) och sen vidare till den stooooora lekparken. Lek som tusan och fika lite för att sedan cykla hem och hoppa i badbaljan för att bli varm för att sedan mysa framför Bolli insvept i den finaste grå pläden. Det är höstmys för mig och Inez.

    SvaraRadera
  54. Favoriten måste bli Faye i grafitigrå. Perfekt till alla härliga nyanser i höst!
    Mitt bästa tips för hösten måste vara en fredagsklippning. Som småbarnsförälder hämtar jag kraft i att komma in på min favoritsalong, får ett glas rött vin och börjar prata om vad som skulle passa med höstens trender. Denna hösten kör jag på en violett hårfärg och avslutar behandlingen med en avkopplande hårbottensmassage och därefter en klippning. Att unna sig själv den lyxen gör att jag känner mig piggare och frächare när jag senare på kvällen drar på mig filten och njuter av att umgås med familjen.

    SvaraRadera
  55. Den där randiga är ju bara så snygg, tänk att ha den släng på soffan lite nonchalant... :)

    Och jag älskar ju hösten. Doftljus (tokyo milk, reunionhome), tända ljus överhuvudtaget, alla snygga och mysiga höstkläder, att få inreda mysiga hemma, kura i soffan med en kopp the och en bok, ja listan kan göras lång. Och om solen tittar fram, ut i skogen och njut av alla härliga färger och den höga luften.. Bästa!

    SvaraRadera
  56. Hej! Mitt val blir Dorian, för att rosa och grått är den snyggaste färgkombon jag vet och lite gult dessutom livar upp.
    Jag älskar hösten och mina bästa tips är att hoppa i mjukiskläder så fort du får tillfälle och bara såsa runt och småpyssla alternativt kolla på bra höstlika filmer. Göra choklad med vispgrädde är så gott att göra så här i början av hösten(innan man tröttnat): värm mjölk och vispa i odenses mjölkchoklad som du "knivat" i flagor, supergott. Är du stor kan du hälla i en skvätt Baileys med. Sen förstås tända ljus i massor och har du sån tur att du kan, elda i kamin! Har man ingen kamin får man hugga tag i nån och kramas istället, det värmer bra det med!

    Höstkram Petronella

    SvaraRadera
  57. Hej. Jag vill ha den randiga. Mitt höst tips är massor med levande ljus, lite snitt blommor och massor av mys med dom nära och kära. Kärlek är det ultimata vid mörka tider oavsett det mörka beror på väder eller känslor.

    SvaraRadera
  58. Åh den fina filten Dorian är min favorit.
    Mitt höst tips är att samla hela familjen och spela spel. Medans ett härligt långkok står och puttrar på spisen.
    älskar höstmys!
    //RITHA P

    SvaraRadera
  59. Jag skulle välja Faye granitgrå.

    Mitt höst-må-bra-tips:


    Skriv förslag på skäm bort-aktiviteter på lappar och låt din älskade dra en lapp. Och sedan en till ... och en till ... grejen är att du tänker göra ALLT som står där, men ordningen bestäms av lottningen. Garanterat en succé - jag lovar ;)

    Hälsningar
    Paola Allegrini

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  60. Jamen såklart vill jag vara med och tävla och den randiga mysar-filten skulle passa jättebra till den nya soffa som jag ska övertyga min man om att vi bara mååååste ha :-) Det knyter också an till mitt höst-tips förresten, en klassiker som aldrig kan gå fel. Samla några nära och kära i mysigaste soffan, tänd en massa ljus, en sprakande brasa i kaminen och duka upp med te-fika. Nybakta scones och lite ost och ett gott te! Det är helt omöjligt att inte njuta av en mörk höstkväll då :-)

    SvaraRadera
  61. Klart man vill vara med på ett litet hörn i tävlingen. Alla ser helt fantastiska ut, men tror att Dorian skulle göra under hos oss.

    Hösttips...tja klassikern tipspromenad på söndagsfm, sen söndagssteken/långkoket som stått på under tiden. Emfika med nybakat, på kvällen blir det bastu o mys framför kaminen. Hösten får man ta emot med öppen famn - den är ju underbar den med. Försök ta det lugn, det är så lätt att missa allt det underbara som pågår mitt framför ögonen.

    Sprakande hösthälsningar
    Mia

    mia.backa@telia.com

    SvaraRadera
  62. Hej!
    Dorian är den pläd som jag gillar bäst. Mitt tips är att göra ett collage med härliga sommarbilder och exotiska resemål och sätta upp på tex kylskåpet. Jag själv blir glad och varmare inombords av att titta på och drömma om vajande palmer och kritvit sand och det känns lite lättare att gå ut i höstrusket efter den peppen!
    Och bilderna är ju lätta att byta ut allt eftersom. När våren närmar sig blir det istället ett inspirationscollage om vad jag ska och vill göra när sommaren kommer.
    Camilla
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  63. En lila Faye hade förgyllt mitt hem :)

    Som nybliven småbarnsmamma så förgyller jag mina torsdagar med lite egentid på kvällen. Då beger jag mig till simhallen som har relaxkväll för vuxna. De har släckt ner, tänt Ljus och ställt fram färsk frukt. Jag och min väninna simmar, skvallrar, badar bubbelpool och bastu. Sen kommer jag hem tränad, fräsch och fylld med ny energi. Kan det bli bättre i höstmörkret?

    Hälsningar
    Linda Johansson

    SvaraRadera
  64. Hej!
    Jag skulle vilja vinna Faye i grått. Den är jättevacker!

    Mitt tips är att tända mängder av ljus, i fönstret, hörnen och på soffbordet och sedan mysa i soffan med en kopp Masala Chai och en fängslande bok!
    Recept för fyra koppar:
    Koka 2 msk neutralt svart te (typ earl grey), 2 msk socker, 1 kanelstång, 4 kryddnejlikor, 3 kardemummakapslar och 5 dl vatten i 20 minuter. Sila sedan teet och värm upp igen, tillsammans med 6 dl mjölk.

    Mvh
    Ellen
    ellen.ljung@hotmail.com

    SvaraRadera
  65. Jag är med!

    Jag skulle vilja vinna Faye i beige.

    Mitt tips är att gå på ljuscafe. Ger en otrolig energi att en mörk höstdag börja
    dagen med så mycket energigivande ljus. En avslappnad miljö och tid att bara koppla av :-)

    //C

    SvaraRadera
  66. Mitt bästa tips för att samla så mycket energi som möjligt inför vintern är att åka upp till fjällen för att gå på en underbar fjälltur. Var själv i Hemavan nu i helgen och vandrade. Aldrig har väl våra Svenska fjäll varit så vackra som nu där färgerna fullständigt sprakar. Att sedan få avnjuta en underbart komponerad meny på Wärdshuset i Hemavan fulländar en underbar helg och massa energi är nu samlad.
    Filten Dorian skulle passa hos mig här hemma i soffan.

    //Linda
    ligu6978@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Mitt bästa tips är att sätta sig i uterummet med familjen. Tända upp lite ljus och sätta igång musik. Umgås med vänner och familj gör att man mår bättre även under den mörka årstid som smyger sig in hos oss.
    Jag skulle vilja vinna Faye i beige
    cecilia.eriksson@live.se

    SvaraRadera

Annonser: