fredag 28 december 2012

Enkla nyårsdekorationer!


I morgon lämnar vi över huset i trygga händer och åker upp till fjällen för att fira nyår. Efter en galet intensiv termin ska det bli så otroligt skönt att komma ner i varv, andas fjällluft och bara hänga i stugan. I fjällen är allt så enkelt och kravlöst och det är helt ok att duka upp till nyårsmiddag med det udda porslin som finns i gömmorna men för att ändå piffa till det lite, lite grann har jag gjort ett enkelt flaggspel att hänga över bordet, ett flaggspel som just nu hänger över vår obäddade säng i tryggt förvar från nyfikna små barnfingrar. Vill du också ha ett så hittar du min fil här. För att hänga upp vek jag bara papperet dubbelt längst upp och häftade ihop så att det bildades en kanal och trädde upp på vitt julklappsband, enklare än så blir det knappast. Vill du hellre ha ett Happy New Year flaggspel så har jag gjort ett sådant också. Det hittar du här


Jag gjorde också ett par rundlar, klippte ut, snittade hål och trädde in ett par tomtebloss - tänkte lägga bredvid varje tallrik. I fjällen är det just tomtebloss och rislyktor om gäller och det gillar jag. Så skönt att skippa fyrverkerierna. Rundlarna funkar också att klippa ut och lägga som jättekonfetti på bordet, hänga i ett ris eller något annat skoj.  


Siffror på pinne - ett enkelt sätt att piffa till efterrätten!





Vill du också ha så hittar du min fil här

Vill också passa på att tacka er alla som kikar in här och gör det så roligt att blogga - en god fortsättning och ett riktigt gott nytt år till er! 

25 kommentarer:

  1. Jättefina tips som du bjuder på!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År också!

    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    GOTT NYTT ÅR till dig med! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för bra tips! God fortsättning och gott nytt år!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint flaggspel med Gott Nytt år! Hoppas jag kan skriva ut det här hemma..
    Önskar dig en fin resa och ett GOTT NYTT ÅR! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. flaggspel printat! Tack som tusan :) och gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  6. Ooh, vad tjusigt!!
    Hoppas ni får en härlig vistelse i fjällen!
    Tyvärr åker vi inte upp i år, men jag lääängtar ändå! ;)

    Gott nytt år!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Vad du är generös som delar med dig av dina idéer så att vi alla kan använda oss av dem!! Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  8. Jättefina dekorationer! Kul att du delar med dig ;)
    Gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  9. åå jag finner nästan inga ord! Vilken underbar Blogg! Jag har hittat rätt! Jäklar vilket jobb ni har gjort, vad ni har kämpat på och är duktiga! :D Ni ger mej, oss inspiration! vi står där i startgroparna, lugnet före stormen som gubben säger när han försöker lugna ner mej hehe.. men jag orkar inte VÄNTA! Jag önskar er ett Gott Nytt År! ★

    SvaraRadera
  10. föresten glömde; Fina nyårsdekorationer, snällt av dej som delar med dej av fina tips & ideér! Det uppskattar många! :)

    SvaraRadera
  11. Vilken fint bildspel, det ska printas ut o sättas upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev fint på jobbet med detta och det fick mycket beröm! :) Så tack! :)

      Radera
  12. Vad använder du för att göra bilderna så fina? Som sovrumsbilden?!

    SvaraRadera
  13. Åh vad underbart att du delar med dig av dina fina tips och hårt arbete! och gör det så himla lätt för oss att printa ut och imponera på våra gäster! ;)

    Tack snälla och gott nytt år på er!

    SvaraRadera
  14. Jättefint - tack. Dottern och jag pysslar ihop lite dekorationer till kvällen. Gott nytt!

    SvaraRadera
  15. Tack för all inspiration du ger!
    Önskar dig ett gott nytt år!

    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  16. Gott nytt år! Ser fram emot att titta in hos dig även 2013 <3 Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. hur går de kommer alla vinnare i julkalender sammanställas, har de utsetts o blivit kontaktade??

    SvaraRadera
  18. Gott nytt år! Vilka fina sänglampor. Var kan jag hitta den med vit träfot och vit lampskärm.
    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  19. Gott nytt år Karolinaa och tack för att du förgyller mitt liv med dina fina blogginlägg, foton och inspirerande kollage. Förstår att det tar mycket tid upskattar och hoppas att du fortsätter i samma stil 2013. Och stort TACK för den fina nyårsgirlangen - den blev lika snygg hemma hos oss! /Hannah

    SvaraRadera
  20. Jag har kollat igenom din blogg, om och om igen och det finns inget jag inte skulle vilja ha. Ni har så himla snyggt och smakfullt. Jag blir riktigt avundsjuk. God smak är inget man köper, Antingen så har man det eller så inte! Har ni inte varit med i några inredningstidningar? Ert hus skulle kunna vinna Sveriges vackraste hus tävlingen! Tack för att ni bjuder på så mycket inspiration. Ge din man en eloge för goda snickarkunskaper. Ha det så gott och god fortsättning! Annelie i Sundsvall.

    SvaraRadera
  21. Dessa nyårsdekorationer använda jag till nyårsdukningen :) Bilder finns i min blogg :) Blev suuupernöjd!!! Tusen tack :)
    Mvh Maggi
    http://norrlandkarlekinredning.blogspot.se/2013/01/mys-hemma-i-barndomshemmet.html

    SvaraRadera
  22. Dessa fina fick pryda nyårsdukningen :) Tusen tack!!!
    Finns bilder i min blogg... http://norrlandkarlekinredning.blogspot.se/2013/01/mys-hemma-i-barndomshemmet.html

    Mvh Maggi

    SvaraRadera

Annonser: