onsdag 3 juli 2013

Sandlåda in the making!


En sandlåda. Ja jag vet inte hur länge vi har tänkt fixa en men det har aldrig blivit av. Förrän nu. Far och mycket lycklig son har kapat, skruvat, gerat och fixat och nu återstår mitt målningsjobb och ett par kubik sandlådesand sedan är den klar - sjörövarskeppssandlådan! Eller nästan klar. För jag letar med ljus och lykta efter ett roder, en gammal hederlig pinnratt, jag har försökt googla men alla jag hittat kostar över tusenlappen så sitter ni på en eller springer på gammal som ny till vettigt pris får ni mer än gärna tipsa!



11 kommentarer:

  1. Jag sågade ut en i byggplywood som jag slipade och målade. Det gjorde mina barn nöjda :-)

    SvaraRadera
  2. Pinnrattar är jättesvårt att få tag på till rimligt pris. Jag hittade en, på Blocket tror jag, och satte i vår sjörövarkojaklätterställning - hyggligt skyddad. Det tog två år innan den föll i sina beståndsdelar. Jag tror på plywoodvarianten.

    SvaraRadera
  3. Nu kanske du inte är ute efter en ratt i plast men jag har köpt den här ratten som finns i flera färger:

    http://www.mytoys.de/kbt-Lenkrad-Schiff/Gartenspielger%C3%A4te/Spielen-im-Freien/KID/de-mt.to.ca02.17.20.07/1686545

    SvaraRadera
  4. Pinnratt vet jag inte men kikare, stege etc tror jag att du kan beställa från Cheapy... Kolla deras hemsida!

    SvaraRadera
  5. Adorable for words. Love the little one. Got my eye on your next posts.

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en annorlunda sandlåda! Kommer nog bli poppis bland de andra ungarna också :)

    modemanifest.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé, med en ratt. Blir nog en mycket nöjd son när sandlådan är färdig.

    SvaraRadera
  8. Jag har en träratt (båtmodell) som är en klocka. Den kan du få av mig om du vill ha den. Carina

    SvaraRadera
  9. När våra barn var små gjorde min sambo en egen sjöprövar ratt. Han sågade ut ett antal brännbollträn typ "platt" och satte fast mellan två cirklar i plywood . Karin

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk idé till sandlåda! Här ska det skissas :)

    SvaraRadera
  11. Som hemmaintresserad och med snickeri nära hjärtat är det riktigt härligt att se hur andra likasinnade jobbar runt tidsbrist och skötsel av hus och hem för så snygga handverk! Grym inspiration.
    // Lil'G

    SvaraRadera

Annonser: